Greetingsmiriam.reismee.nl

De afgelopen paar weken

Hallo allemaal!

Ik heb al een tijdje niet meer geblogd omdat ik er eigenlijk gewoon geen tijd voor had. Maar nu heb ik lekker een weekje voorjaarsvakantie, dus genoeg tijd om even te bloggen.

Een paar weken terug waren de oriëntatiedagen voor alle uitwisselingsstudenten in mijn regio die gelijk met mij hun high school avontuur startten. Donderdag ochtend werden we met een schoolbus opgehaald bij school om vervolgens naar een hotel in de buurt van een klein skigebied te rijden.

In het hotel aangekomen kregen we eerst een paar uur lang allerlei praktische informatie van de Canadese uitwisselingsstudenten organisatie. Daarna hadden we even vrije tijd. Dus ik en twee andere uitwisselingsstudenten van mijn school hadden het geniale idee om even te gaan sneewduiken in ons badkleding. Hartstikke koud natuurlijk, maar ja, we kunnen nu tenminste wel weer iets van onze bucketlists afstrepen.

's middags en 's avonds gingen we naar een klein ski gebied. Iedereen die al eerder geskied of gesnowboard had mocht zelf de berg op. Dus ik ging met een paar Duitsers snowboarden. Dit was echt een geweldige middag en avond. We sloten het snowboarden af met een hele mooie zonsondergang en een prachtig uitzicht.

Toen we 's avonds terug in het hotel waren konden we nog even zwemmen, en daarna moesten we naar onze kamers. Ik deelde mijn kamer met een Italiaans meisje van een andere school. In de avond kon zij nog even mijn Italiaans bijspijkeren en ik haar Nederlands. Daarna moesten we toch echt maar eens gaan slapen want de volgende dag moesten we vroeg op om gewoon weer naar school te gaan : /

Een week later gingen we opnieuw naar het skigebied maar deze keer met alle uitwisselingsstudenten. Nu kon ik eindelijk mijn Braziliaanse gastzus op de ski's zien. Dit maakte mijn dag eigenlijk al compleet!

Verder was er een paar weken terug de grootste sneeuwval in een paar jaar. Op veel plekken lag er meer dan een meter sneeuw. Dit betekende natuurlijk ook heel veel sneeuwvrij. In 3 weken was ik daardoor 5 dagen naar school geweest. Eigenlijk was ik wel blij toen we weer naar school konden want op dagen dat we sneeuwvrij hadden waren de wegen vaak te slecht om ergens heen te gaan, dus na een tijdje werden al die vrije dagen toch wel een klein beetje saai.

In de afgelopen weken ben ik een aantal keren naar Halifax (de grootste stad van Nova Scotia) geweest. Hier heb ik bijvoorbeeld de super mooie en grote bibliotheek, en de begraafplaats waar de mensen van de Titanic zijn begraven, bezocht.

Voor lange tijd was er een leraren staking in heel Nova Scotia. Dit hield in dat leraren geen feedback gaven op toetsen en werkstukken, maar ook dat er geen school sportteams waren, wat natuurlijk erg jammer is. Gelukkig is de staking nu net over, dus heb ik tryouts gedaan voor het badminton. En ik zit in het School badminton team met één andere internationale student! Ook heb ik al een Rugby training gedaan, we hopen dat er nog een paar meiden bij komen anders zijn er helaas niet genoeg meiden om een rugbyteam te vormen. Ook ga ik in het voorjaar waarschijnlijk tryouts doen voor de lange afstanden van atletiek.

Op mijn vorige verhalen had ik allemaal super leuke reacties. Bedankt allemaal!

Ook had ik een aantal vragen gekregen. Veel mensen vragen mij of ik thuis erg mis.... Sorry voor alle mensen thuis, maar ik mis het eigenlijk niet zo erg. Alleen als ik bijvoorbeeld foto's zie van mijn vrienden die weer eens goed hebben ingeslagen bij de Deka in hun tussenuur vind ik het wel jammer dat ik daar niet bij kan zijn (gelukkig kom ik hier ook niet te kort aan lekker eten hoor!) Toen ik alle foto's van de skivakantie zag baalde ik ook wel een beetje dat ik daar niet bij kon zijn, maar gelukkig had ik in diezelfde week mijn oriëntatiedagen.

Ook kreeg ik van meneer Wolters de vraag hoe het niveau scheikunde hier is.

In principe krijgen we hier dezelfde leerstof als in Nederland, alleen wat we in Nederland in 1 les zouden behandelen doen we hier in 5 lessen. Dit komt doordat er geen verschillende niveaus zijn op school, dus wanneer de helft van de klas het allemaal al begrijpt, heeft de andere helft van de klas nog meer uitleg nodig. dit geldt eigenlijk voor alle vakken. Hierdoor heb ik tot nu toe voor al mijn toetsen nog 100% of meer gehaald, alleen voor globall geography een keer een teleurstellende 85% ; )

Verder vroeg mevrouw Trabold zich natuurlijk af of ik mijn Duits hier wel een beetje bijhoud. En geloof het of niet, maar zelfs mijn Duits wordt hier bijgespijkerd. Soms gaan de Braziliaanse uitwisselingsstudenten Portugees praten, de Japansen Japans, Dus praat ik, als enige Nederlander, maar mee met de 5 Duitse uitwisselingsstudenten die op mijn school zitten.

Als er nog andere vragen zijn, stel deze dan gerust in de reacties, dan zal ik hier antwoord op geven in mijn volgende verhaal.

Greetings,

Miriam

Reacties

Reacties

El patrino

Hey mir. Gelukkig hebben we toch nog iets gemeen. Als ik de foto's van wintersport zie dan baal ik ook. Bij deze mijn vraag; kunnen de mannelijke canadezen nog een beetje van je afblijven?

Je liefste zus

Het rugby team daar pas je precies in met jou bouw!
En wel knap dat je meer dan 100% heb gehaald voor sommige toetsen.

je liefste moeder

Leuk hoor, weer eens een verhaal van jou te lezen. Lekker dat het goed gaat op school. Rugby lijkt me nou écht wat voor jou. Altijd al gedacht dat je daar geschikt voor zou zijn. De lange afstanden voor atletiek lijkt me wel wat voor jou, serieus.Dat je de taal van de Heimat een beetje bijhoudt vind ik TOP. En dat je ons niet mist....is eigenlijk natuurlijk ook super.
Dikke knuffel!

Danielle

Hey Mir, mis je ook wel hoor als we naar de deka gaan:p. Fijn dat het goed gaat, had jou nog niet echt bij badminton geplaatst, maar ik zou het ook gedaan hebben;). Maar rugby past wel echt bij je hopelijk zijn er genoeg mensen dat er een team gevormd kan worden. Vind je het koud? of ben je al helemaal gewend aan het klimaat daar? Veel plezier nog!

Fleur en Lisa

hoi Miriam,

leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt.(TI)
Maar om nou te lezen dat je ons niet mist, dat snappen wij niet hoor, wij missen jou WEL :)
Het sneeuwzwemmen ziet er wel leuk uit maar het lijkt ons wel heel koud.
School lijkt me wel saai :( maar ik vind 100% wel goed! hier bij ons is het ook wel goed want ik heb vorige week me zwemvaardigheid 1 gehaald!!!:-) wel jammer dat jij er niet bij was! ik ga nog wel door met zwemvaardigheid 2!!! :-)

Groetjes Fleur Lisa Miquel en Irene

Gustabo

Wat een feest om je verhaal te lezen. Geweldig al die belevenissen. We genieten met je mee!

Justin Trudeau

Can't really understand what you're writing in Dutch but it seems to be about sports. Now ,i'll tell you something about my country. Now that the winter is coming to an end, so is the Hockey (you call it icehockey) So what are we doing to pass time in a fun way, in summer. The answer is Lacrosse. It dates from way back to the Indiaans, you should most definitly try it. What skating is for the Dutch, is Lacrosse for the Canucks.

How is your french going? Remember, you're living in a bilingual country, au revoir.
Justin trudeau, Ottawa

Henny

Hoi Miriam de Periam,
Alles gelezen,wat heb je aldoor veel te vertellen,ik geniet ervan.Wat jammer dat ik al zo oud
ben,maar ja voor alles is een tijd zeggen ze dan.Geniet jij maar lekker hoor,dat doen wij ook
op onze manier.Tot de volgende keer,groetjes van Jan en Henny.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!