Greetingsmiriam.reismee.nl

Eerste schooldagen

Hoi hoi!

Hier is even een verslagje van hoe het er hier op school aan toe gaat, en wat er daar buitenom allemaal is gebeurd.

Woensdag was het dan eindelijk zo ver, mijn eerste schooldag in Canada was begonnen.

Ik heb de vakken: Engels, globall geografie, wiskunde en kunst toegewezen gekregen (ik kon eigenlijk niet echt kiezen).

Deze 4 vakken heb ik elke dag, alleen per dag wisselt het in welke volgorde ik deze vakken heb.

Elke schooldag begint om 9:12, op dit tijdstip moet je in je 'homeroom' zijn. Terwijl je in je homeroom zit gaat de conrector door de speakers vertellen wat je die dag bij de school cafetaria kunt kopen, en wat voor sport trainingen er die middag zijn. Vervolgens wordt door de speakers het volkslied van Canada afgespeeld, iedereen moet dan op staan en richting de Canadese vlag, die in elk lokaal hangt, kijken.

Om 9:15 begint de eerste les. Elke les duurt 75 minuten, dit is wel even wennen hoor! Sommige leraren zijn de hele les aan het woord, en ik moet ook nog eens geconcentreerd luisteren, omdat natuurlijk alles in het Engels is, best vermoeiend dus.

Na de eerste les is er een kwartier pauze, na de tweede les hebben we 45 minuten middag pauze en na de derde les is er 5 minuten pauze. De middag pauze breng ik in de aula door met heel veel andere uitwisselingsstudenten. Mijn gastmoeder maakt als lunch elke ochtend een super lekkere sandwich voor mijn gastzussen en mij klaar.

De lessen zijn hier eigenlijk best makkelijk, vooral wiskunde is echt basisschool niveau. Alleen Engels was erg lastig (en er was geen leuke lerares) dus heb ik Engels gelukkig voor scheikunde in kunnen wisselen.

Na school ga ik vaak meteen fitnessen met wat andere uitwisselingsstudenten, echt super gezellig.

Donderdag was het afscheidsfeest van een van mijn Braziliaanse gastzussen. Hier kon ik meteen even allemaal andere (uitwisselings)studenten ontmoeten.

Vrijdag ging ik mijn gastzus naar het vliegveld in Halifax brengen. Maar daarvóór moest er nog geshopt worden in 2 grote malls in Halifax.

Ik kende mijn gastzus nog niet eens een week en toch hadden we eigenlijk al een best goede band gekregen. Echt suuuper jammer dat we afscheid moesten nemen.

Zondag zijn we met het 'hele gezin' gaan eagle watchen; Een aantal boeren gooien al hun zwakke kippen op een weiland, zodat alle adelaars uit de omgeving naar dit weiland komen om de kippen op te eten. Echt heel vet om te zien!

Ik heb nu eigenlijk het gevoel dat ik hier al maanden zit, en ik ben heel blij dat ik hier ook nog maanden mag blijven! Iedereen is hier zo gastvrij en enthousiast, dat ik hier bijna wel zou willen blijven wonen.

Ohja, een van de afgelopen dagen had ik ook nog een keer geskypet met het thuisfront, maar daar heb ik verder (gelukkig) niet zo veel tijd voor.

Greetings,

Miriam

Reacties

Reacties

Sanne

Miriam klinkt echt super vet! Lijkt me wel vreemd hoor om maar 4 vakken te hebben! Echt fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt!

Mam

Leuk, zo'n enthousiast verhaal. Dat je "kunst" hebt gekozen als vak verbaasde me wel. Maar je hebt het dus gewoon toegewezen gekregen.
En die voorlaatste zin: ik zou hier bijna wel willen blijven wonen....Mmmm
Maar prachtig dat je het zo naar je zin hebt en nauwelijks tijd hebt om te skypen. TOP

TI

He, ik dacht dat je er heen ging om engels te leren en nu laat je dat vak schieten.
snap er niks van hoor.......
Geweldig dat je het zo naar je zin hebt, ik denk dat ik maar even langs kom, lijkt me ook wel wat.

Groetjes en een dikke knuffel van je nichtjes

Anoniempje

Hey babe, ik mis je nu al zoveel hvj wjnmk

Justin Trudeau

Welcome to our huge country,Mary. I,m glad to read, that you seem to have fun. Maybe you should propose, to let your country-folks write you in english, it's better for you ánd them. Remember, our great confederation turn 150 years today. So, eat some traditional Acadian food and have fun in New Scotland, Justin

Simon ( welkoop)

Harstikke goed dat je naar het zin heb
Goed je best doen kom je straks als een volleede canadees terug.
Succes en veel plezier.

Gustabo

Hi Miriam,

Goed te lezen dat het super met je gaat. Zo te lezen heb je je vanaf minuut 1 thuis gevoeld. hebben jullie daar geen noodweer? Ik krijg bericht vanaf prince Edward Island dat scholen en bedrijven gesloten zijn. Veel plezier, enjoy!!!!

Meneer Wolters

Hoi Miriam,

Leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt in je gastgezin. Het schoolsysteem werkt heel anders dan bij ons. Bijzonder vond ik dat de conrector smorgens vertelt wat er in het restaurant te eten is en dat daarna het volkslied wordt gespeeld.
Het verblijf is goed voor je Engels. Dat zal met sprongen vooruit gaan. Jammer dat het wiskunde niet op jouw niveau wordt gegeven. Ik ben benieuwd hoe het niveau van scheikunde is. Laat het maar eens weten in een volgend verhaal.
Veel plezier daar in Canada.
Groet meneer Wolters

Ramon

Toppie, naar je zin. Ziet er prachtig uit allemaal , heel veel plezier!

Irmgard Trabold

Hoi Miriam,

Ik zie al dat je nauwelijks tijd hebt om je reisverhalen bij te houden. Zo leuk om al je enthousiaste verhalen te lezen en dat je je draai zo snel gevonden hebt. Het scheelt zeker dat de mensen daar zo open zijn en je bij alles betrekken. Ligt natuurlijk ook aan je warme glimlach en je openheid. Hoe zit het eigenlijk met Duits? Ik lees hier helemaal niets over:(
Geniet! Hartelijke groet, Irmgard Trabold

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!