Greetingsmiriam.reismee.nl

De eerste paar dagen

Hallo allemaal!

Yess, mijn High School avontuur is nu eindelijk begonnen, en ik vind het nu al super leuk hier!

Hier is even een verslagje van hoe het tot nu toe allemaal gegaan is.

zaterdag 28 januari:

Het begon natuurlijk met afscheid nemen op Schiphol.

Het hele gezin, Luca en Stefan kwamen mij uitzwaaien.

Ik had ze van te voren al verboden om te gaan huilen op Schiphol, en iedereen had zich gelukkig aan deze afspraak gehouden.

Ik reisde met 2 andere Nederlandse uitwisselingsstudenten, dit maakte de reis al wel een stuk minder spannend.

Toen we op Toronto, onze overstapplaats, aankwamen moesten we allerlei papieren laten zien aan de Canadese immigratiedienst.

Een van mijn reisgenoten werd apart genomen omdat er iets niet in orde zou zijn met zijn papieren.

Hij moest langs een aparte balie waar een super lange rij voor stond, en we wisten alle 3 niet wat er nou mis was met zijn papieren.

Dit maakte ons wel een beetje zenuwachtig, vooral omdat we bang waren om het volgende vliegtuig te missen.

Uiteindelijk bleek er niets aan de hand te zijn met zijn papieren, en haalden we gelukkig ook makkelijk het 2e vliegtuig richting Halifax.


Op Halifax aangekomen, waren we echt pas net uit het vliegtuig, en toen stonden onze gastgezinnen daar opeens al. Dit hadden wij nog even niet verwacht! Ik werd meteen met dikke knuffels ontvangen door mijn hele gastgezin.

Mijn gastgezin bestaat uit een gastmoeder, 4 katten, 3 honden, 2 gastzussen van 14 en 16, en 2 Braziliaanse uitwisselingsstudenten, zij zijn allebei 17. Een van de Braziliaanse uitwisselingsstudenten gaat helaas vrijdag al weg.

De autorit van Halifax naar 'huis' duurde anderhalf uur. Mijn gastzussen waren tijdens deze rit echt heel druk en heel veel met elkaar aan het lachen. Hartstikke leuk, maar ik vroeg me wel een beetje af of ze mij er uiteindelijk wel 'bij zouden laten horen'.

Toen we rond 23:00 (4:00 Nederlandse tijd) 'thuis' aankwamen gingen we eerst maar even avondeten. Daarna kreeg ik even een rondleiding door het huis en toen kon ik eiiiiindelijk naar bed.

Zondag 29 januari:

Ik was best vroeg op, ik had denk ik een beetje een jetlag.

Mijn gastmoeder maakte meteen een lekker ontbijtje voor mij met bacon, pancakes en ei.

Daarna kreeg ik even een rondleiding door het kleine dorpje.

s'middags ging ik schaatsen met Olivia, mijn gastzusje van 14, mijn 2 Braziliaanse gastzussen, en 4 andere uitwisselingsstudenten die hier al langer zitten, super leuk!

Zondag avond voelde ik mij eigenlijk al helemaal thuis in mijn gastgezin, het voelt nu al niet meer vreemd om zomaar even iets uit de koelkast te pakken ofzo. Ik had echt niet verwacht dat ik mij zo snel thuis zou voelen, ik denk dan ook dat, ik wat dat betreft, echt mazzel heb dat ik in dit gastgezin zit.

Maandag 30 januari:

Yess, er is een paar centimeter sneeuw gevallen! toch zegt mijn gastgezin dat er echt heel weinig sneeuw ligt voor deze tijd van het jaar.

S'ochtends ging ik even de honden uitlaten in de sneeuw. 2 van de 3 honden zijn echt super druk en willen de hele dag met je spelen, maar dat vind ik (nog) wel leuk.

S'middags gingen we met 7 uitwisselingsstudenten en Olivia even fitnessen. Dat is hier ook best wel nodig want ze eten hier echt veel, en best ongezond ; )

Verder heb ik ook 2 keer s'avonds gezellig gezeten met de uitwisselingsstudenten, en zijn we naar en sushi restaurant, een paar dorpjes verder op geweest.

Morgen is de eerste schooldag, daar heb ik echt zin in!

Al met al is het hier tot nu toe super leuk, en ik heb vóór dat mijn eerste schooldag is begonnen eigenlijk al heel veel buitenlandse vriendinnen.

Ik hoop dat ik binnenkort even de tijd heb om jullie te laten weten hoe het op school is.

Greetings,

Miriam

P.S. zoals jullie wel zullen zien snap ik niet hoe ik de lay-out van dit verhaal normaal kan krijgen.

Reacties

Reacties

Loes

Hee mier, klinkt super leuk allemaal!! Veel plezier op school morgen. Nu al een mijlpaal, je hebt vis gegeten???? dikke kus van je een na liefste nicht

Ome Jeroen

Hee Miriam . Het klinkt geweldig. Zie uit naar het volgende verslag!

Miriam

Haha, ja Loes de sushi viel best mee!

Sanne

Hey! Miriam super leuk dat het zo goed gaat! Leuke schrijfstijl en ik kijk uit naar je volgende blog!

Broer

Zitten er nog mannelijke uitwisselingsstudenten tussen voor je? Of is dat vrij karig?

Gustabo

Jeetje, je gaat voortvarend van start hoor. En wat een schrijftalent, Carry kan er jaloers op zijn. Veel plezier verder!

Andrea

Mieri!! Geniet er van!? Geniet vooral van de jongens???????????? en alles daar omheen natuurlijk xxx

TI

Een goed begin is het halve werk!!
groetjes van ons

Ilonka

Wat een geweldig avontuur.
Heel veel succes en lekker genieten van alles.

Groeten Joost en Ilonka Molenaar

Miriam

Het aantal mannelijke uitwisselingsstudenten is karig Rens en Andrea. Net een colimbiaanse jongen ontmoet, die is gister aangekomen.

Petra

Klinkt super leuk miriam! Geniet r van en heel veel plezier nog!

Lotte

Klinkt als of je het onwijs naar je zin hebt. Veel plezier nog!

Saskia

Klinkt goed Mary. Geniet er van. Bye. Aunt Sas

Anouk

Hey mir,
Echt leuk geschreven. Klinkt super leuk daar. Heel veell plezier verder!

Maria

Wat leuk allemaal Mirjam, dat je het zo snel naar je zin hebt! Veel plezier op school! !

Nicole Thoma

Wat een leuk verslag! Fijn dat je je zo snel al thuis voelt. Je blijft er tenslotte even! Heel veel plezier en succes op school en heel erg bedankt voor je lieve presentje ! :) Wij zijn vandaag weer veilig thuisgekomen.
Liefs Nicole

Henny

Leest gezellig je verslag. Zou ben je toch alle dagen even bij mij.

Marianne

Mooi dat je goed bent overgekomen. Hopelijk raak je niet ingesneeuwd ;-).... Geniet ervan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!